יום ראשון, 4 במאי 2014

כינוס נכסים

כינוס נכסים הוא תהליך לא נעים אשר מתרחש כאשר אדם לקח הלוואה מגוף פיננסי מוכר (בנק וכדומה) ולא מצליח להחזיר אותה. במקרה כזה הנושה (הבנק) יכול למנות כונס נכסים (עורך דין מקרקעין או רואה חשבון מורשים למלא תפקיד זה) אשר יעקל מכם את הנכס המדובר, בדרך כלל מדובר ברכב או בנדל"ן, ויעמיד אותו למכירה בכדי לכסות את החוב.

המכירה של הנכס נעשית על ידי פרסומו בלוחות מכירה לקהל הרחב, אשר יכולים להציע הצעות מחיר. לקניית נכס מכונס נכסים יש מגוון יתרונות, ביניהם היא שהעסקה נחשבת יחסית בטוחה. בכל מקרה יש לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין מקצועי.

לבעל הנכס התהליך של כינוס נכסים הוא תהליך ארוך ומייגע, אשר כרוך בהוצאות כספיות רבות ובביורוקרטיות מתישות. במידה והגעתם למצב בו עלולים למנות לכם כונס נכסים עליכם להיוועץ עם עורך דין מקרקעין על מנת לבדוק כיצד אפשר לצאת מהמצב אליו נקלעתם.

מה לעשות כדי להימנע מכינוס נכסים?
  • מכירת הנכס – כאשר אתם מקבלים אזהרה כי בקרוב ימנו לכם כונס נכסים, רצוי שתמכרו את הנכס בעצמכם. במידה וכונס הנכסים ימכור אותו תקבלו מחיר נמוך בהרבה ממה שתוכלו להשיג אם תמכרו אותו בעצמכם לפי ערכו בשוק.
  • פדיון עצמי – כדאי לבצע תהליך שנקרא פדיון עצמי, בו אתם פונים אל הנושים בבקשה להסדר חוב, דבר שמונע את כינוס הנכסים ואת כל ההוצאות הכרוכות בכך.
  • הלוואת גישור – הלוואה זו ניתן לבקש מהבנק שלכם ושוויה שווה לשווי הנכס שברשותכם. במידה ואתם מוכרים את הנכס אתם מכסים את הלוואת הגישור בבת אחת ובכך נמנעים מהתהליך של כינוס נכסים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה